#LegalQuestions: Актуальні питання державної реєстрації статутів територіальних громад

Відповідно до статті 19 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою врахування історичних, національно-культурних, соціально-економічних та інших особливостей здійснення місцевого самоврядування представницький орган місцевого самоврядування на основі Конституції України та в межах вищезазначеного Закону може прийняти статут територіальної громади села, селища, міста.

Статут територіальної громади підлягає державній реєстрації в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань.

Умови та порядок державної реєстрації статутів територіальних громад сіл, селищ, міст затверджено Постановою «Про затвердження Положення про державну реєстрацію статутів територіальних громад» від 27 липня 1998 року № 1150.

Таким чином, реєстрація статутів територіальних громад сіл, селищ, міст (крім міста Києва) здійснюється відповідними територіальними органами  Мін’юсту, а статуту територіальної громади міста Києва – Мін’юстом.

Для державної реєстрації статуту територіальної громади подаються наступні документи:

1) заява встановленого зразку;

2) статут територіальної громади у двох примірниках та на електронному носії;

3) копія рішення представницького органу місцевого самоврядування про затвердження статуту;

4) витяг з протоколу пленарного засідання представницького органу місцевого самоврядування щодо затвердження статуту.

Документи, що подаються для реєстрації статуту, повинні бути оформлені відповідно до вимог законодавства та Положення про державну реєстрацію статутів територіальних громад.

Необхідно зазначити, що прийняття та видача документів здійснюється через центри надання адміністративних послуг або шляхом подання їх до відповідних територіальних органів Мін’юсту.

Заява про реєстрацію статуту та подані з нею документи розглядаються у 30-денний термін. За результатами розгляду заяви та документів здійснюється реєстрація статуту або надається обґрунтована відмова в його реєстрації .

У разі реєстрації статуту видається свідоцтво про державну  реєстрацію статуту територіальної громади встановленого зразка.

Підставою для відмови в державній реєстрації статуту може бути його невідповідність поданих документів Конституції та законам України.

Рішення про відмову у реєстрації статуту може бути оскаржено в судовому порядку.