#Legal Questions: Алгоритм дій громадян для зв’язку з арбітражними керуючими під час воєнного часу

Незважаючи на військову агресію в країні, арбітражні керуючі, які отримали відповідне свідоцтво у порядку, встановленому Кодексом України з процедур банкрутства,  та внесені до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, виконують функції розпорядників майна, керуючих санацією, керуючих реструктуризацією, керуючих реалізацією, ліквідаторів, відповідно до законодавства.

Таким чином, арбітражні керуючі повинні дотримуватись норм Правил ведення діловодства та архіву арбітражного керуючого, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 10.01.2020 № 93/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 13.01.2020 за № 34/34317 (далі – Правила № 93/5).

Правила № 93/5 встановлюють порядок документування діяльності арбітражного керуючого, роботи з документами та організації архіву в приміщенні, де знаходиться контора (офіс) арбітражного керуючого.

Відповідно до вимог п. 9 р. ІІІ Правил № 93/5, арбітражний керуючий здійснює прийом громадян у конторі (офісі), про що ведеться журнал прийому громадян арбітражним керуючим, відповідно до встановленого ним графіка, однак не менше однієї години на два тижні.

Тобто, біля входу в офіс (контори) арбітражного керуючого повинна бути розміщена інформаційна вивіска, що ідентифікує офіс арбітражного керуючого. Вивіска також має містити інформацію щодо часу прийому громадян, часу початку та закінчення робочого дня, часу обідньої перерви, вихідних днів. Отже, кожен громадянин може звернутись до арбітражного керуючого для отримання інформації або копій документів, необхідних для вирішення їх питання.

Також, громадяни мають змогу дізнатись інформацію про місцезнаходження контори (офісу) арбітражного керуючого та засоби зв’язку з арбітражним керуючим (контактний телефон, адреса електронної пошти) в Єдиному реєстрі арбітражних керуючих України.

Відповідно до п.2 р. І Порядку формування і ведення Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 19.09.2019 № 2969/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.09.2019 за № 1049/34020 (далі – Порядок № 2969/5), Єдиний реєстр арбітражних керуючих України — сукупність відомостей про арбітражних керуючих України, які отримали в установленому законодавством порядку свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого, та інформації про їх діяльність, яку Міністерство юстиції України отримує у процесі реалізації своїх повноважень як державного органа з питань банкрутства та від арбітражних керуючих.

Відповідно до п.1 р.ІІІ Порядку № 2969/5 доступ до інформації з Єдиного реєстру є безоплатним, здійснюється цілодобово і без обмежень на офіційному вебсайті Міністерства юстиції України із забезпеченням можливості пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування інформації.

У зв’язку з спричиненою військовою агресією російської федерації проти України та необхідністю попередження у зв’язку з цим будь яких несанкціонованих дій з інформацією, яка міститься в Єдиному реєстрі арбітражних керуючих України, доступ тимчасово призупинено. 

Відповідно до п. 3 р. І Порядку № 2969 Єдиний реєстр формується і ведеться Міністерством юстиції України у складі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.

❗️Таким чином, міжрегіональні управління Міністерства юстиції України забезпечують за зверненням громадян надання необхідних відомостей про місцезнаходження контори (офісу) арбітражного керуючого та засоби зв’язку з арбітражним керуючим, з реєстрів держателем яких є Міністерство юстиції України, у порядку та з урахуванням обмежень, визначених законодавством.

Також повідомляємо, що на офіційному сайті Міністерства юстиції України зазначена контактна інформація міжрегіональних управлінь.