#Legal Questions: Як виправити помилку в свідоцтві про державну реєстрацію актів цивільного стану?

Помилки трапляють доволі часто. Виникають ситуації, коли людина помітила неправильно написану літеру у свідоцтві про народження, шлюб, смерті тощо. Прикра помилка може викликати чимало неприємностей. Тож проблему треба вирішувати, але як? 

Внесення будь-яких змін, виправлень до актових записів цивільного стану (в тому числі й до свідоцтва про народження, шлюб та інших) регулюється  Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання затверджених наказом Міністерства юстиції України 12.01.2011 № 96/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14 січня 2011 р. за № 55/18793 (зі змінами) (далі – Правила внесення змін).

Для того, щоб виправити помилку в документах, що підтверджують факт державної реєстрації актів цивільного стану, необхідно звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану  за місцем проживання (перебування).

Одночасно повідомляємо, що відповідно до п.14 гл.1 р. ІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.10.2000 за № 719/4940 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.02.2022 № 606/5), у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» заява про внесення змін  подається до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем звернення заявника.

Відповідно до п. 2.5.вищазаначених Правил внесення змін, заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається:

📌особою, щодо якої складено актовий запис;

📌одним із батьків неповнолітнього (малолітнього);

📌піклувальником неповнолітнього та опікуном малолітнього;

📌опікуном недієздатної особи;

📌спадкоємцем померлого;

📌представником органу опіки та піклування під час здійснення повноважень з опіки та піклування стосовно особи, яка має право на подання такої заяви.

Разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану заявником подаються: свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні; інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.

На підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову у внесенні змін.

У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку. В такому випадку підставою для внесення змін до актових записів є рішення суду, в якому зазначено, які саме зміни необхідно внести до актового запису цивільного стану.

Після внесення змін до актового запису, де виявлено помилка заявнику повторно видається відповідне свідоцтво.