#LegalQuestions: Особливості реєстрації шлюбу з іноземними громадянами

#LegalQuestions — які особливості реєстрації шлюбу з іноземними громадянами?💍👰🤵Для державної реєстрації шлюбу наречені особисто подають письмову заяву за встановленою формою до будь-якого органу ДРАЦС України на власний розсуд.
☑️Але якщо один з подружжя не може через поважну причину особисто подати заяву про державну реєстрацію шлюбу до органу ДРАЦС, таку заяву, справжність підпису на якій засвідчено нотаріально, можуть подати їх представники. Повноваження представника мають ґрунтуватись на нотаріально посвідченій довіреності.

⚠️Іноземці та особи без громадянства для реєстрації шлюбу в Україні повинні пред’явити:
паспортний документ або документ, що посвідчує особу без громадянства (нареченого або нареченої)
посвідку на постійне чи тимчасове проживання;
або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України.

❗️Якщо іноземець раніше перебував у шлюбі, то потрібно пред’явити документ, що підтверджує припинення попереднього шлюбу або визнання його недійсним, документи про підтвердження припинення попереднього шлюбу, які передбачені законодавством іноземної держави, видані компетентним органом, відповідним чином легалізовані, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. такими документами є :
• свідоцтво про розірвання шлюбу;
• рішення суду про розірвання шлюбу;
рішення суду про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили;
• свідоцтво про смерть одного з подружжя;
• висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб, який є недійсним тощо.

☑️Якщо документи іноземців, осіб без громадянства, які є підставою для державної реєстрації шлюбу, складені іноземною мовою, до них обов’язково додається переклад тексту на українську мову, вірність якого засвідчується дипломатичним представництвом або консульською установою України, посольством (консульством) держави, громадянином якої є іноземець (країни постійного проживання особи без громадянства), Міністерством закордонних справ, іншим відповідальним органом цієї держави або нотаріусом України.

❗️❗️❗️Державна реєстрація шлюбу проводиться у приміщенні органу державної реєстрації актів цивільного стану. За заявою наречених реєстрація шлюбу проводиться в урочистій обстановці. Про таке бажання наречені зазначають у заяві про реєстрацію шлюбу.

❗️Крім того можна скористатися проєктом «Шлюб за добу», який дає можливість кожній закоханій парі не чекати місяць, а одружитися протягом 24 годин.
ℹ️🔰Сервіс державної реєстрації шлюбу «Шлюб за добу», спрямований на спрощення процедури укладення шлюбу, максимальне наближення такої послуги до людей та забезпечення реалізації гарантованого державою права на шлюб.
Для того, щоб скористатися сервісом з державної реєстрації шлюбу у скорочені строки, нареченим необхідно звернутись до організатора державної реєстрації шлюбу, відомості про якого розміщені на офіційних сайтах міжрегіональних управлінь юстиції, укласти відповідний договір про надання зазначеної послуги та визначитися з днем урочистої події.

Також хочеться нагадати, що державна реєстрація шлюбу має певні правові наслідки, а саме: шлюб є підставою для виникнення прав та обов’язків подружжя визначеним законодавством.