#Legal Questions: Порядок державної реєстрації друкованих засобів масової інформації

Сьогодні у рубриці #Legal Questions розглянемо порядок державної реєстрації друкованих засобів масової інформації.
Державне підприємство «Національні інформаційні системи» повідомило про відновлення доступу до Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності працівників Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро), які здійснюють державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації.
У зв’язку з цим, Південно-Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) поновило проведення державної реєстрації (перереєстрації) друкованих засобів масової інформації.
Друковані засоби масової інформації (преса) в Україні – це періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.
Для державної реєстрації друкованих ЗМІ подається заява про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації. Заява подається до реєструючого органу засновником (співзасновниками) в друкованому вигляді держаною мовою.
Вимоги до змісту заяви встановлено ст. 12 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні»
Реєструючий орган має право зажадати від засновника (співзасновників) подання документів, якими підтверджується його (їх) цивільна правоздатність та цивільна дієздатність (паспорт громадянина України, статут, договір між співзасновниками, договір з правонаступником, довіреність тощо).
При проведенні державної реєстрації забороняється вимагати від засновника (співзасновників) подання інших відомостей і документів. Заява розглядається у місячний строк з дня її одержання.
За результатами розгляду заяви приймається одне з таких рішень:
✔️про державну реєстрацію;
✔️про відмову в державній реєстрації;
✔️про зупинення строку розгляду заяви про державну реєстрацію.
У разі виявлення відсутності (неточного або неправильного зазначення) в заяві відомостей, які передбачені Законом та Положенням, реєструючий орган у десятиденний строк письмово повідомляє про це засновника (співзасновників).
Після оформлення реєструючим органом рішення про державну реєстрацію та сплати збору за державну реєстрацію заявникові видається свідоцтво встановленого Постановою зразка. Реєстраційний збір справляється у розмірах, установлених Постановою. Зареєстрованому друкованому ЗМІ присвоюються відповідний номер і серія.
Видача свідоцтва засновнику або його уповноваженому представнику оформляється відповідним записом у книзі обліку виданих свідоцтв про державну реєстрацію друкованих ЗМІ, яка є документом постійного зберігання, що ведеться відділом (сектором) відповідного реєструючого органу. Після цього відомості про серію та номер свідоцтва вносяться до Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності. Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого ЗМІ має необмежений строк дії. Засновник (співзасновники) зберігає(ють) право розпочати випуск друкованого ЗМІ протягом одного року з дня одержання свідоцтва про державну реєстрацію.
Навіть в умовах воєнного стану, працівники Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) надають консультації з питань реєстрації (перереєстрації) друкованих засобів масової інформації під час особистого прийому або за телефоном.
Прийом громадян з питань реєстрації друкованих засобів масової інформації проводиться за адресами:
👉м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 21-А; телефони для довідок: (056) 746-17-61, (0564) 09-60-91, (05632) 0-31-22, (097) 950-97-63;
👉м. Кропивницький, вул. Театральна, 6/7, кабінет 206; телефони для довідок: 0522-35-66-45, 0522 32-14-80;
👉м. Запоріжжя, пр. Металургів, буд. 6; телефони для довідок: (061) 236-76-45, (061) 236-70-22, (061) 236-83-48; (061) 236-98-66.